Nov 152017
 
Feb 15, 2018 | Thu | 18年02月15日
8:00 PM | 20時00分

Medea

Mediterranean heritage mixed with the powerful approach of an avant rock band, passed through free improvisation, noise and a strong attitude to melody. This is MEDEA.
Based in Rome (Italy) Medea is a duo composed by Marco Colonna (woodwinds, cheap electronics) and Cristian Lombardi . Both in the political un-correct band Noise of Trouble , for the first time in a duo form, open the space with a huge sound project that can cover all spaces of musical language.
Marco Colonna is one of the best jazz and free improvisation musician of the Italian scene. He has worked with Agusti Fernandez, Evan Parker, Zlatko Kaucic, Danilo Gallo, Silvia Bolognesi, Fabrizio Spera, Antonello Salis (and many others) , Cristian Lombardi is a drummer of the underground punk scene of Latina, leader of we don’t care about names and drummer of the surf band Alvaro Negro.

http://www.setoladimaiale.net/catalogue/view/SM3390
http://www.marcocolonna.com/

Perlin Noise

Perlin Noise is an algorithm which allows computer graphics artists to represent the complexity of natural phenomena in visual effects. It is often used to make computer-generated visual elements – such as object surfaces, fire, smoke, or clouds – appear more natural, by imitating the controlled random appearance of textures in nature.

THE PERLIN NOISE (QUINTET) translates this idea into acoustic terms. The music, written by Alessandro Vicard, embraces the elements of fire, fluid, wind and metals. The quintet combines, it creates transitions. While alternating between structured composition and free improvisation, The Perlin Noise is weaving organic textures from pseudo barock music morphing into freejazz, jumping to techno-Romitelli and picking up a funky Ligeti innuendo on the way.

Die Bezeichnung Perlin noise stammt ursprünglich aus dem visual-arts-Kontext und bezieht sich auf einen Algorithmus, mit dem sich die Komplexität von Naturphänomenen visuell darstellen lässt. Computergenerierte Grafik wirkt dadurch organischer, da kontrollierte Zufallserscheinungen von natürlichen Strukturen imitiert werden können.

Im Gegensatz zu dem aeusserst nützlichen namensgebenden Algorithmus behauptet THE PERLIN NOISE (QUINTET) von sich selbst, keine Funktion zu erfüllen. Wir unterstellen mindestens Selbstzweck, erahnen aber tatsächlich Genuss auf höchster musikalischer Ebene.

Alessandro Vicards Kompositionen fuer THE PERLIN NOISE (QUINTET) wechseln zwischen vorgegebener Strukturiertheit und freier Improvisation. Pseudo-Barock verwandelt sich hierbei in Freejazz und geht dann in Techno-Romitelli über, während zwischendurch ein funkiges Ligeti-Zitat eingewoben wird.

http://rarafestival.com/